onsdag 2. juli 2014

Gammel hund lærer ungdommen nye triks

Å så stolt jeg er etter dagens trening!
Idag fikk jeg nemlig se gamlemor Artemis på banen med en helt ukjent gutt (Lars) på 14 år som aldri har gått agility før, og som de jobba begge to! Lars sprang som en helt, tok imot instruksjon og konstruktiv kritikk med et smil og både han og Artemis gjorde strålende figur på banen.
Det var kjempemoro å observere hvor lett han klarte å motivere Artemis til samarbeid og Artemis virkelig storkoste seg enda det var sol og varmt og hun hadde helt fremmed og helt uerfaren handler. Det var slett ikke noen klasse-én-bane vår godeste instruktør Jan Egil Eide hadde satt opp for oss, men de nye vennene kjørte rundtsendinger, fremforbytter og blindbytter som om det var den naturligste ting i verden og det så vitterlig ut som om Lars kunne like agility også.
Nike og jeg hadde våre helt egne utfordringer med noen blindserpentiner og rundtsendinger som virkelig ikke satt der de burde, men lillemus har helt klart alle gode forutsetninger for å bli en alminnelig grei agilityhund med tiden. Om ikke annet så har vi ihvertfall helt fantastiske startlinjer og hun trekkeleker som den gudinnen hun er, det er bare verre å få henne til å slippe leken når jeg vil jobbe videre...

I morgen er siste kursdag og så blir det tre uker til vi skal konkurrere fire dager i Tromsø. Vi gleder oss, kanskje det til og med er håp for at gamlemor kan kose seg, ihvertfall virket det som hun var helt på nett idag. Jeg er ihvertfall overbevist om at hun må glede seg veldig til å få trene mer med Lars i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar