onsdag 25. april 2012

Beherskelsesøvelser

Finfin trening på Melhus i dag med Elisabeth, Snorre, Emil og deiligste Lynx. Selv om mitt fokus var veldig forstyrret med pågående budrunde som endte i storinvestering, så fikk jeg da inn litt nyttig hundetrening. Elisabeth var nemlig tålmodig dummykaster med fokus på dummykast som belønning for ro ved fot. Jeg fikk gå, vende og fortsette å stille krav til Artemis som måtte være stille og rolig ved fot før det falt noen dummy. Videre måtte hun holde seg pent i jaktfot før hun fikk lov til å apportere.
Joda, litt lyd er det nok, og hun viker fra utgangsstilling, men hun knaller ikke egentlig og jeg har stor tro på at om jeg jobbet på denne måten i noen måneder så skulle hun fint ta til seg at "vil jeg ha noen markeringer, så må jeg nok pent holde meg hos mor" - (veldig optimistisk? Hvem jeg? nei.... )
Velvel, hadde absolutt vært gøy å stilt på jaktprøve i mai... hvem vet, kanskje jeg hiver inn en påmelding? Bare for moro skyld?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar